Сексизам, новинарстФо и бизнис логика

Не читам Вечер. Има некои кои го читаат, иако таа бројка не е голема. Како што еднаш Роберто Беличанец рече во една работилница против говор на омраза, дури и Влатко Васиљ е повеќе читан од тој весник. Ама сепак некои, ги има. Мажи и жени, кои сепак се информираат од овој весник. Јас на нивниот сајт отидов да ја прочитам најновата колумна на Миленко Неделковски – Африм, каде он спружил 10 неистомисленици и ги навредил баш во негов стил. Некои не ги знам по име, а тие кои ги знам, баш заслужуваат да бидат на таа листа, оти се токму спротивното од Африм. Разумни, интелигентни, принципиелни. 

Како и да е, да се вратиме кај Вечер пак. Јас сум приметил дека они имаат една рубрика (ваљда може да се нарече така) во која презентираат изјава на денот. Не знам дали дневно го прават тоа стварно, ама барем така пишува. 

Така се вика таа рубрика, Изјава на денот. Изгледа и изјавите на денот, како и сликите од насловната на весникот ги бира еден ист хомофобичен и сексистички новинар, или пак имаат уште еден посебно вработен за изјавите, но сепак со ист карактер како и тој за насловните слики. Секако, тоа се прифаќа или бара од самите уредници. 

Како денешна изјава на денот (18ти април) ставиле изјава од Стирлинг Мос кој е поранешен британски автомобилски ас. Тој изјавил, и цитирам, “Жените немаат "ментални квалификации" за да се тркаат во Формула 1.” 

Интересно е колку синхронизирано работаат провладините медиуми со власта. Нашата министерка за културка ќе дава наши пари на уметници за правење песни за трето дете, морални (партиски, се разбира) вредности и други глупости (НоваТВ), а Вечер како изјава на денот ни го презентираат тоа. Затоа што, се разбира, жените не треба да работат нешто. Тие треба да бидат дома и да служат како машини за продуцирање и растење деца, а и готвење и чистење по дома исто така. Страшно. 

Истото го направија и во случајот кога без реална причина (настрана таа за тргање на вниманието од економското тонење на државата) министерот за труд и социјала излезе и се противеше на хомосексуални бракови и нивно посвоење на деца. Тогаш Вечер на насловна ставија слика која изгледаше како почеток на некое чудно геј порно. Сигурно му требало многу време да истражува по такви сајтови на вработениот во Вечер за да ја најде таа слика. Исто така, баш во Вечер беа ставени слики на три новинари за кои се тврдеше дека се геј, и имаше повик до граѓаните и оние да ја надградуваат листата. На ова реагираше и Хелшинскиот Комитет (.pdf). По кои критериуми тие одредуваат кој е геј без сам да го тврди тоа, не е познато.
Но нешто друго ми е многу интересно. Гледав кој се се рекламира кај нив, и јасно ми е какви се рекетирања и притисоци претрпуваат фирмите кај нас, но сепак морам да ја коментирам листата малку. 

Прва е туристичката агенција Фалкон. Пола од таргет групата, ако не и повеќе, на овие им се жените а се рекламираат на еден ваков сајт. Која е таа бизнис логика, ни малку не ми е јасно. Додуша овие се контрапродуктивни во кампањата на мешање во приватниот живот на брачните парови, то ест, таа за трето дете, од страна на власта. Овие на паровите безплатно им овозможуваат да носат со себе само два деца. 

После на листа е киното Синеплекс. Кино кое се наоѓа во Сити Мол, менаџментот на кој побараа од фирма во тој трговски центар да ги отпушти сите работници од ромска националност. Не знам дали бојкотот кој го почнаа група граѓани и невладини организации баш поради овој случај сеуште трае, но јас персонално сеуште бојкотирам. 

После на листата е еден универзитет. Настрана самиот факт дека е универзитет што само по себе треба да значи дека се работи за интелектуалци, името им е Европски. Да е уште трагикомична ситуацијата не само за универзитетот, а и за македонското образование генерално, проф. Док. Латас предава таму. Он е исто така (одговорен) уредник на весникот. 
Да не идам баш по ред сега,  има три фармацевски компании кои се рекламираат. РеплекФарм, Алкалоид и Зегин. Не сум сигурен дали стварно сите произведуваат или само продаваат, но во секој случај мислам дека нивните генерални директори треба да се лечат ако на вакви сајтови се рекламираат. 

Исто така и две банки се рекламираат на сајтот на Вечер. ТТК и Шпаркасе Банка. Не ми е јасно зошто би го направиле тоа, ама пак, јас не ги знам сопствениците на сите овие што се рекламираат. Можеби се работи за бизнис, а можеби и такви се самите тие. 

Една од најироничните реклами ми е таа од Европската Очна Болница. Дали менаџерите и сопствениците на ова болница не можат да гледат во какви сајтови се рекламираат? Или пак проблемот не е баш во очите. Не баш во тоа со што гледаат, туку како гледаат. Свеста. 

Силуете и Брилијант ми се најтрагикомични. Генерално, нивни муштерии се жени, а овие се рекламираат во сајт кој промовира сексистички изјави и политики. Штета што бојкотот на продукти и компании кои дискриминираат и омаловажуваат не се користи масовно. 

Некоја си фирма Модул Пласт се рекламира исто така. Се занимавале со производство и/или продажба на прозори и врати. Изгледа менаџерите се затвориле во нивните куќи, добро изолирани од општеството и без интернет, па не гледаат каде трошат пари. 

На крајот да спомнам дека таму исто така се рекламира и Сител телевизија. За нив барем ми е јасно. Пола од уредниците таму се уредници и кај Вечер. 

Најтажното од сето ова е што Вечер и таквите медиуми земаат пари од буџетот, мои пари, и со нив репресираат, промовираат вакви дискриминаторски политики и ‘вредности‘, хомофобија, сексизам, говор на омраза и што уште не.

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

One Response to Сексизам, новинарстФо и бизнис логика

  1. Сто реда текст, без да се спомене основната и најсуштинската работа за дневниот весник „Вечер“ - а тоа е дека е невиден резил за македонскиот народ што дозволува по дома да му излегува вакво навредливо (велико)србоманско гласило.

    ReplyDelete

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.